2014. augusztus 9., szombat

Szafi diétás ribizlis-almás-mandulás keksze (paleo)

     
      Ez a gyümölcsös keksz az utóbbi idők egyik legfinomabb diétás paleo sütije, teljesen az én szájízemnek való: édes és savanykás egyben, jó az állaga, szép a színe, gyorsan és ügyesen elkészül:) A recept Szafi oldaláról származik, egy az egyben az ő receptje alapján készítettem (ma végre vettem dióolajat is;), anyuéknál leszedtem a maradék ribizlit, és este nekiálltam. (http://ehezesmentes-karcsusag-szafival.blogspot.sk/2014/01/dietas-ribizli-alma-mandula-keksz.html). Jövő hét első felére megvan a desszertem:). Kíváncsi vagyok, kitart-e...;) A hozzávalók közül talán a mandulaliszt a legdrágább és legnehezebben hozzáférhető alapanyag (ezt nálunk csak bioboltban kapni és sajnos elég mélyen a zsebünkbe kell miatta nyúlni...), de az egészségünk szerintem megér ennyi pénzt. És nem mellesleg, a mandulalisztet rengeteg paleo/nem paleo egészséges recepthez fel lehet használni, úgyhogy érdemes belefektetni. 

Hozzávalók (Szafinak 30, nekem 25 apró kekszem lett ennyi alapanyagból):

- 150 g mandulaliszt
- egy csomag almachips (50 g)
- fél csomag sütőpor (ha paleot akarsz, gluténmentes legyen)
- egy csipet só
- 1 tojás
- 1 evőkanál kókusztejszín- Cocomas (ha nincs, túró is mehet bele, de akkor nem paleo)
- 1 evőkanál dióolaj (kókuszolajjal vagy más zsiradékkal is működne szerintem:)
- 1 citrom leve és héja
- 150 g ribizli (nekem friss volt, Szafi mirelitet olvasztott fel és a levével együtt felhasználta)
- édesítő, amit használsz (kb. 100 g hagyományos cukor édesítőerejének feleljen meg. Eritritből pl több kell, mert az gyengébb, mint a hagyományos cukor. Én Dia Wellness negyedannyi édesítőt használtam (stívia és eritrit keveréke), ez négyszer édesebb a cukornál, tehát elég volt belőle 25 g)

Elkészítés:

      Egyszerű, mint a pofon.:) A sütőt előmelegítjük 175 fokra, egy tepsit kibélelünk sütőpapírral. Az almachipset aprítóban ledaráljuk, majd belekeverjük a többi száraz hozzávalót: a mandulalisztet, a csipet sót és a sütőport. Mehet bele minden más is: a tojás, a kókusztejszín, a dióolaj, a citrom leve és héja, na meg a ribizli. Kézzel összedolgozzuk- a ribizliket is bátran nyomkodjuk meg, nem baj, ha a kekszeknek lesz egy kis színük:) Az édesítőt a végén adjuk hozzá, apránként, folyamatosan kóstolgatva, hogy kitapasztaljuk, mennyi az annyi. Ha a massza összeállt, diónál kisebb golyócskákat görgetünk belőle, amiket szépen lelapítunk és tepsibe sorakoztatunk. Nekem 25 pici kekszem lett, Szafinak 30. A sütiket 22 perc alatt aranyszínűre sütöttem- persze minden sütő más. A kekszek kalóriatartalma nagyon alacsony, tápanyagtartalma viszont annál magasabb. Hogy az ízélményről ne is beszéljünk:))). Jó étvágyat!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése